Kterým barvám byste se měli v interiéru vyhnout?
Sami asi dobře víte, jak moc vás ovlivňují barvy. Působí na vaši psychiku, i když si to možná neuvědomujete. Barvy umí znervózňovat, jiné uklidňovat nebo navozovat pocit hladu a chuti. Jsou barvy, které na nás působí přirozeně jako například přírodní tóny, které jsou v současné době velmi oblíbené a pak výrazné barevné kombinace, které provokují a upoutávají. Než začnete malovat, pořádně se zamyslete nad účelem jednotlivých místností a barevné kombinace volte uvážlivě.
Když výrazné, tak jen s rozvahou
Pokud máte rádi výrazné barevné odstíny, volte vždy jednu stěnu, zbytek nechte bílý. S bílou totiž zkombinujete naprosto všechny barvy a nic tím nezkazíte.
Výrazné odstíny přitahují pozornost, mnohdy se špatně kombinují s nábytkem a dalšími doplňky. Proto si do obchodu s barvami vezměte vzorek látky, abyste si byli jisti, jestli stěna bude ladit.
Moderní bydlení Praha je koncipováno s ostřejšími odstíny. Hodně oblíbená je červená, černá a a šedá barva. Jejich kombinace vypadá hezky, ale může působit stroze a neosobně.
Návrat k přírodě letí
Cihlové stěny, dřevěné podlahy a další přírodní designové doplňky jsou nesmrtelná kombinace. Severský styl prostě letí. Je svěží, vzdušný a jednoduchý, přesto působí tak trochu přepychově.
Pokud máte rádi tlumenější odstíny hnědé, azurově modré a jemně šedé, pak je to styl přesně pro vás. Realitní kanceláře na to při prodeji nemovitostí sázejí. Vyvolaný dojem je okamžitý.
A lidé si v něm většinou připadají velmi příjemně. Nezapomeňte ale na to, že pokud už se pustíte do jednoho stylu, měli byste ho držet v celém bytě. Častou chybou bývá právě chaotické míchání stylů dohromady.
Barvy dokážou hodně
Barvy umí opravdu dost. Pokud potřebujete místnosti dodat více světla, použijte bílou nebo smetanovou v kombinaci s výraznějšími prvky. Prostor se tak prosvětlí.
Máte-li rádi tmavší odstíny, vhodné jsou ve velkých místnostech, jinak působí tísnivě. Pokud plánujete nový pronájem kanceláře, i tady přemýšlejte nad barevnými kombinacemi. Budou působit na váš výkon i dojem klientů.